Thursday 30 August 2012

SEMANGAT BELAJAR YANG PUDAR

             Semakin hampir tarikh nak masuk U untuk sambung belajar...  Semakin risau aku sebab semangat aku nak belajar sekarang ni sangat-sangat pudar sampai nak buat medical check up pon malas gila... Barang pon beli yang simple-simple... Dulu masa awal-awal dapat sambung belajar punya la bersemangat... Sekarang ni ntah kemana hilang semangat nak sambung belajar aku tu... Mana tak nya...
  •           Dalam kepala otak ni asyik pikir nak cari kerja nk kerja ja...
  •           Lepas tu nak beli rumah kereta dll... almaklumlah, sekarang ni harga rumah makin mahal... sambung belajar belum tentu lepas habis nanti terus dapat kerja... HUTANG bersepah ada laaa...
  •           Bila dah besar ni, makin lama makin x suka nak bergantung kat mak pak, nk ja rasa hidup sendiri... cukup-cukup la susahkan mak pak kita kan... sebab tu la rasa nak kerja...
  •           Yang ni adalah salah satu punca yang sangat bagi aku tak bersemangat nak sambung belajar... sebabnya kos yang aku sambung tu banyak pulak budak yang aku anti sambung sama-sama kos dengan aku... HUH!!!
  •           Yuran pulak mahal... kena bayar sampai Rm 2+++... adoiii~~~
  •           Pikir  pasal ptptn lagi... kalau sambung maka bertambahlah hutang akuuuu.... makin bersepah la hutang lpas habis belajar niii... kerja belum tentu... dah la sekarang susah nak dapat kerja (mengikut kelulusan)...
  •           Pikir balik pasal belajar, alamak aiiii.... harap-harap dapat membe yang 1 kepala boleh share maklumat, asignment pon tak kedekut nak bagi pinjam untuk buat rujukan (padahal copy paste,edit and topup2 sikit2...kekeke... ;) )


Mudah-mudahan semangat untuk belajar aku  datang kembali... lepas tu mudah2an segala urusan dipermudahkan... Dapat kawan yang sekepala yang susah senang bersama... Mudah-mudahan... aminnn... 

No comments:

Post a Comment