Wednesday 23 November 2011

KAWAN SEJATI VS KAWAN SETAHI... (last part)

semenjak dua menajak ni, aku selalu tepikir pasal ni...semua pasal kawan-kawan... dulu aku ada la kawan yang mana dulu blh makan sekali, masak sama-sama, keluar sama-sama... tapi sekarang, dah macam haram dah... berdasarkan apa yang telah terjadi dkt aku la aku tulis semua ni....tapi tak tau la blh pakai x ap yang aku tulis ni...paham2 ja la...lain orang lain asam garamnya... untuk semester ni, banyak kejutan dan banyak perkara yang menyakitkan hati sebab

  • sebelum aku sampai bintulu, belum lagi naik flight, kawan yang x pernah-pernah kol aku tiba-tiba kol aku banyak kali...dah la banyak kali, non-stop pulak tu....x habis dengan kol, msg pulak...
  • orang yang masa praktikal aku kol punya susah nak angkat padahal aku kol bukan nk mintak duit/bayar hutang ka apa, bukan kol nak mintak pertolongan daripada dia, tapi kol semata-mata untuk bertanyakan khabar... berapa banyak kali aku kol, x pernah angkat... sampai 1 hari tu mungkin dia dah benggang tngok kt fon asyik naik nama aku, dia pon angkat tapi x dpt nk tanya khabar, tnya anak macam mana, tapi baru nak tanya khabar, dia dh cakap "aku bz sikit la....nanti aku kol balik..." punya lama aku tunggu dia nk kol balik, x kol2 pon...smpai janggut aku ni blh buat 3-4 kali bertahallul mcm orang p buat haji la....jangan cakap janggut, misai bulu ketiak pon sama!!! nk ckp lama x lama aku tnggu...tapi aku tak angkt sbb time tu aku tngah drive kt KL... rupa-rupanya kol sebab nak ambik aku masuk dalam group ladang dia...group ladang ja dia cari aku???! agak terasa la...eh...bukan agak...sangat-sangat memang terasa!!! bila perlukan aku baru nak cari aku...tapi group lain x pulak dia cari aku...tp bagus jgak la...buat apa group dgn org mcm tu...aku x perlukan orang macam tu dalam hidup aku....!!!
  • yang kol aku pulak masa aku drive kt KL tu bkn sorang... tapi semua kawan setahi aku... semua nak tarik aku masuk group ladang...
  • kejutan yang seterusnya, rupa-rupanya kawan setahi ni tarik lagi aku masuk dalam group reka cipta...perghhh!!! ternyata depa nakkan tenaga aku bukan buah pikiran aku...tp aku telah dapat melarikan diri...
  • sampai aku kat U, tau2 orang pertama yang menyambut aku dengan kawan aku aiman adalah kawan setahi aku tu...perghhhh.... dalam hati ni rasa menyampah gila...kenapa la dalam ramai-ramai depa jgak yang smbut....huh!
  • dah la tu...depa yang setahi ni pilih aku untuk jadi ketua untuk ladang ayam... memang betul-betul SETAHI la depa ni!!!
sekarang ni engkau buat hal engkau, aku buat hal aku.... masalah kau sendiri tau laaa~ aku pnya msalah aku pnya tau... jangan nak sibuk hal aku dah...dulu boleh masak sekali ka, makan sekali ka, keluar sekali ka, sekarang pndai-pandai la bawak diri masing-masing...sekarang ni be professional ja masa kerja-kerja ladang...sembang mau kemas geng setahi ni...kita kena siapkan batas kita dalam masa mingu ni la ap la....ladang x turun2...aku turun ladang p buat batas, aku sorang-sorang ja....haram sngoh....tp bagus jgak sbb aku pon mnyampah nk buat kerja dengan depa ni...

setakat ni dah la aku cerita/luah apa yang terpendam dalam hati aku ni pasal kawan setahi aku ni....
so... BE CAREFUL...!!!

3 comments:

  1. moh sini kok aku tulong buat batas mau kah???sebatas 100 oke lah tu...hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha...ni lagi sorg kawan setahi aku... tngok...bekira...nk buat batas pon mnx cas....org klu kwn2 ni free dh la....saling tlong menolong bantu membantu...hahhahahaa

    ReplyDelete
  3. kawan tak kawan...charge adelah suatu kemestian...
    yelaaa cokok ye laa... =_="...hahahaha

    ReplyDelete